Welcome to my blog. Feel free to read my stories and etc. I rarely update this blog. Sixteen.


home. | le owner. | stuff. | affiliates. | flavors. | chatbox.

Sabtu, 25 Ogos 2012

5 Tips Kekal Dalam Cinta

Tumblr_m9axt5s8xu1r0lmr8o1_500_large

Assalamualaikum and annyeong

Erm, hari nie saya nak share 1 tips. Tips pasal percintaan. Lagipun bende nie saya bkn buat sendiri, just copy paste from google. Hope you guys like it :)

Cinta itu buta. Cinta boleh merubah segalanya. Tetapi cinta boleh menjadikan kita lebih dewasa. Cinta sejati tidak akan datang dan pergi. Cintailah segalanya. Saya akan merungkai 5 tips ini bersama anda, agar tips ini berguna dikemudian hari kekal dalam percintaaan selamanya.

Bila pertama kali “fall in love”, cinta akan mula mekar buat kali pertamanya. Oleh itu, diharapkan 5 tips ini mampu menjadikannya ia sebagai kekuatan, semangat dan iktibar untuk anda harungi seadanya. Antara tips kekal dalam percintaan :

1. Cinta Sejati

Percintaan ini memerlukan persefahaman dan tolak  ansur. Cinta bukanlah dari kata – kata, tetapu segumpal keinginan yang diberikan hati yang memerlukan.

2. Ambil Berat

Sifat ini harus ditanam kedua – dua belah pihak, samaada si lelaki atau perempuan. Pasangan ini harus memahami antara satu sama lain agar jalinan kasih sayang terus kekal abadi.

3. Elak Perasaan Cemburu

Cemburu buta membawa padah, sedangkan cemburu membawa kebaikan. Biarlah berpada, bukan  terlalu mengongkong kerana ianya akan timbul nanti perasaan rimas dan lemas.

4. Saling berkerjasama

Sifat ringankan tulang, bantu membantu dapat mengeratkan lagi kekuatan percintaan.

5. Kejujuran

Paling penting untuk kekal dalam cinta, cinta sejati selamanya. Tidak sama sekali khianat sama sekali terhadap pasangan anda. Keseriusan bercinta dapat mengelak perasaan syak wasangka terhadap pasangan hidup anda.

Sedikit sebanyak tips dimana anda boleh mempraktiknya untuk kekal dalam cinta. Apa tunggu lagi? Kongsi artikel ini dengan rakan anda, agar CINTA disemai didalam hati selamanya.


Kalau korang yang tngah bercouple sekarang nie, boleh ikut tips nie :) Saya nie haa, belum lagi :P Hahaha lol XD Okaylah bye


Tiada ulasan: